středa 12. října 2016

my new home called Charlotte

Přesně tak. Jak se mi žije 7454 kilometrů od domova?
Yep, how am I doing 7454km away from home?

Asi začnu tím, že... mi to tu přijde fajn. Vlastně to tady mám ráda. Vlastně docela dost. Vlastně si jsem docela jistá, že bych tu chtěla zůstat celé tři roky a dodělat si vejšku. Vlastně jsem si tím byla jistá už od prvního týdne stráveného tady. Ale kromě toho... Jaké to tady vlastně je?

Jídlo. Jídlo je jiné. Jím obvykle ve školní jídelně a při první snídani jsem byla dost zmatená. Hledala jsem nějaké čerstvé pečivo, ale kromě toastového chleba (který prostě doma považujeme za ten nejvíc 'hnusný' chleba) jsem žádné nenašla. Chtěla jsem se jít i zeptat, jestli náhodou nezapomněli přinést rohlíky nebo tak, ale po několika snídaních jen s toastovým chleba a bagely mi došlo, že tohle bude asi realita. Můžete si tu udělat k snídani vlastní vafli, ale čerstvý chleba neseženete. Trochu směšný.
Každý oběd/večeři tu mají na výběr pizzu. Nebo hranolky (které tu jsou mimochodem úplně boží). Nebo si můžete dát cookies kolik chcete. Nebo dorty. Brownies. Jinak jídlo tu není úplně špatné, což mě docela překvapilo. Když chci jíst zdravě, tak to jde. Vždycky tu jsou i saláty, zelenina, rýže, fazole, tofu, a vždycky to chutná docela uspokojivě.
Kromě jídla v kafeterii si kupuju i něco jentak a dost často to bývá arašídové máslo. Jsem do něj úplně zamilovaná. Teď jsem byla párkrát schopna sníst celou sklenici za týden (ale už jsem se musela dost omezit, protože jsem začínala pomalu ale jistě tloustnout s takovou spotřebou, haha). Nejlepší je arašídové máslo se skořicí. Ta chuť se ani nedá popsat, prostě jak zážitek z jiné galaxie.
A zmrzlina tu je samozřejmě taky úžasná. Moje oblíbená je kokosová s mandlema. Snědla jsem celý kyblík za jeden večer.. Vážně nešlo odolat.

I would start with saying.. I am doing well here. I actually like it here. I like it a lot. I actually am pretty sure I would stay here for next three years to finish my degree. I was pretty sure about it since the first week here. But besides that.. What is the life here for me like?

Food. Food is different. I eat at the school cafateria and the first breakfast I was really confused. I was looking for some fresh pastry, but beside toast bread (which we Europeans consider as the most "shitty" bread) there was nothing. I even wanted to ask if they forgot to bring some pastry that day, but after every following day including only poor toast bread I realized that is the reality. You can make your own waffle at breakfast but can't get fresh pastry. Pretty ridiculous.
Every lunch/dinner you can get pizza. Or french fries (which taste just great here). Or as many cookies as you want. Or cakes. Brownies. Otherwise the food is not so bad, which surprised me in good way. If you want to eat healthy, you can. There is always salad, vegetables, rice, beans, or tofu, and usually it tastes decently. 
Besides cafeteria food, I am in love with peanut butter. I have always been but now it is getting serious as I was able to eat a glass per week (but I had to stop buying it since I started getting fat afterwards, haha). The completely best one on the planet is peanut butter with cinammon. It tastes like heaven or even bit better.
Ice cream is also great here. My favorite is double coconut & almond one! I ate whole bucket during one evening. It is just very hard to resist.  



láska <3
love <3



láska č.2
love no.2


ok, pizza s marmeládou a arašídovým máslem byla zatím nad mé síly
ok, peanut butter jelly pizza was too much of challenge for me

Škola. Škola je super. Zatím mě skoro všechny předměty baví. Taky mi americké systém vysokého školství přijde mnohem lepší než ten náš. Tady může člověk studovat jeden nebo víc majors (takový hlavní obor) a k tomu si vzít jeden či více minors (vedlejší obor). A dá se to nakombinovat dle gusta, samozřejmě podle toho, co ta škola zrovna nabízí. Já mám třeba major New Media Design a minor Kreativní psaní. Ale nakombinovat si tu jde vážně cokoliv, třeba fyzika a španělština, psychologie a chemie.. Což mi přijde jako úplně skvělý nápad, poněvadž jste pořád na jedné škole, na jednom místě, a můžete studovat diametrálně rozdílné obory. Navíc jsem si mohla přetransferovat svoje kredity z Prahy (chodila jsem na anglickou vejšku, takže mi to uznali) a jsem tedy už v druháku. Což je taky často nemožné, přejít v ČR z jedné školy na druhou s tím, že by vám uznali kredity z té předchozí. Takže pokud tu chci dostudovat, mám už před sebou 'jen' tři roky (bakalář tu je normálně na čtyři). 
Kampus naší školy je krásný. Všude cihly, vysoké, krásné stromy, mnoho míst na sezení či jen tak na lelkování, kavárna s docela přijatelným kafem a croissanty.. Moc hezké. Navíc je to relativně malý kampus, takže to nezabere moc času, když se přesouvám z jedné hodiny na druhou.

School. School is great. I really enjoy most of my classes so far. I like the American system of majors and minors and that I can combine whenever I want to. Back in Czech Republic we can have just one major and if we want to change it during studies then we loose (in most cases) all of our credits. It is much more open and flexible in the States and I think it is great. I am majoring in New Media Design with minor in Creative Writing and it is so far so good. I might get another minor later but I will see. I am currently Sophomore as I was able to transfer my credits from my previous university (it was English language uni) in Prague. That means three more years to earn a diploma here!
Moreover, the campus is very pretty. Bricks, beautiful tall trees, many spots to sit down and chill, coffee house with ok coffee and ok croissants.. Very pretty. It is also quite small so it doesn't take much to walk from one part to another.



Jojo, je to až moc lehké si tu jen tak sednout a marnit čas
Yep, it is very easy to sit outside and do literally nothing


Triatlon. Jsem ve školním triatlonovém týmu společně s dalšími více než 20 triatlonisty z Ameriky a celého světa. Všichni jsou skvělý a nemůžu si stěžovat na atmosféru, kterou tady máme. Byla to velká změna, skočit najednou do takové velké skupiny, poněvadž v Praze jsem byla zvyklá trénovat sama či s Danem a občas s plaveckým týmem na Motorletu. Teď si můžu tréninky užívat a protrpět společně s více lidma. Vzrušující.
Vlastně si přijdu jako na hodně dlouhém soustředění. Všichni jsme téměř stejně staří, trénujeme to samé, a navíc nejsem doma, ale na nějakém novém místě, takže jako na soustředění.
Trénování v Charlotte je jinak... Tak napůl fajn. Plavání je tu asi nejlepší, bazén mám necelých pět minut pěšky od mé koleje. Je to 33ka, ale dá se zkrátit na 25m i na 25y. Nejčastěji trénujeme na 25 yardech, což je na mě dost krátký bazén. 
S kolem to je trochu horší. Bydlíme ještě docela v centru, a proto jsou všechny silnice okolo dost plné a všude jsou semafory, což je dost otravné. Trochu to trvá dostat se dál a jezdit na nepřecpaných silnicích, ale aspoň to pak stojí za to. A taky.. Taky tu nejsou žádné kopce. Nikdy by mě nenapadlo, že mi budou chybět dlouhá a vyčerpávající stoupání, ale je to tak! 
A běh. Dráhu máme asi dva kiláky od naší školy, což není tak daleko. Co mi ale dost vadí je absence nějakého lesa, většího parku s cestičkama na běhání někde poblíž... V Praze jsem byla zvyklá běhat skoro vždy po měkkém. Teď jsem objevila nějaké bežecké cestičky kousek od školy, ale je jich dost málo a jsou krátké... Škoda.
Ale celkově, trénování tady s tolika milými lidmi se mi víc než zamlouvá!

Triathlon. I am on the school triathlon team consisting of over 20 triathletes from the US and all around the world. I love all of them and it is such fun to be in this great environment. It was big change for me to get in such a big group, as back in Prague I trained by myself, time to time with Daniel and sometimes I swam with a group. Now I can enjoy or suffer through the training with more people. Pretty exciting.
I actually feel like at some really long training camp. We are all kind of the same age, we train the same stuff, and with living apart of my home it just reminds me of training camp.
Training in Charlotte is.. so-so. Swimming is great as I have swimming pool less than five minute walk from my dorm. It is 33m, but can be shortened to 25m or 25y. Most of the time we train on 25y. Pretty short. 
Cycling is a bit worse. We still live quite in the center so all the roads are quite busy with many traffic lights. It takes some time to get out of the busy places to less stuffed roads. But then it can be really enjoyable. And also... there are no big hills/climbs in and close to Charlotte. I didn't know I could ever miss hills but I actually do a bit. 
And running. Track is about 2k from the school and that is OK. What I miss though are some nice running trails close to the school as I am used to from Prague... I actually found some recently in a park close to the school but it is not many of them. 
But overall, I the training here with all the nice people is perfect! 




V tomhle bazéně trénuje i Ryan Lochte.. vážně!! :D
A fact.. Ryan Lochte trains in this pool too!! No joke haha


Skupinové víkendové vyjížďky jsou supr. Na kolo tu vyjede mnohem, mnohem víc lidí než v Praze, vždycky mi přijde, že nás musí být aspoň stovka nebo tak.
Group weekend rides are fun. So much bigger group than I am used to from Prague. I always feel there must be almost hundred people or so.

Počasí. Pamatuju si, když mi Daniel říkal, že počasí tu bude stejné nebo malinko teplejší než v Praze. Přijela jsem a bylo tu opravdu trochu tepleji. Vlastně docela o dost tepleji. A strašně vlhko. Potila jsem se jen proto, že jsem byla zrovna venku a dýchala. Po prvním běhu jsem se bála, že jsem nemocná, protože moje oblečení bylo totálně propocené. Jak kdybych si v půlce běhu skočila do bazénu.
Opravdu tu je o dost tepleji než doma. V půlce října máme každý den pořád přes dvacet stupňů a příští týden má být zase skoro třicet. V ČR prý už někde sněží. Teď bych byla zvyklá nosit bundu, čepici, teplý boty, chlupatý svetry, ale zatím pořád přežívám s žabkama a kraťasy. Jak kdybych měla pořád prázdniny. Nekonečné prázdniny.
Taky jsem tu už zažila dva hurikány. Když jsem se poprvé doslechla, že tu bude hurikán, tak mě přepadly myšlenky ve stylu hurikán wtf????!! co budem dělat?!?, nicméně teď už vím, že hurikán jsou jeden či dva dny plné deště a větru. Na pobřeží to bylo o dost dramatičtější, ale tady v Charlotte to byla naštěstí pohodička. Prostě takové dva dny kdy pořád prší a jediné, co se mi chtělo dělat, bylo ležet v posteli a spát.

Weather. I remember Daniel telling me that it should be here probably same as in Prague or little bit warmer. So I got here and it was little bit warmer. Or actually a lot warmer. And so humid. I kept sweating just because I was outside breathing. After first run I was scared I was sick because I was completely wet. Like I jumped into the pool with it or so.
It is much warmer here. In almost middle of October we still get every day over 20 degrees, and next week it should be even almost 30 again. In home we have already snow at some places. At this point I should be wearing waterproof shoes, jacket, hat, sweater, just for the normal cozy fall weather, but here I am still surviving most of the time with shorts and flip flops. Like I was still having summer. Never ending holiday weather. 
I have already experienced two hurricanes here. At first I was like hurricane, ?!?!???!, what are we going to do, ?'!!!?? but now I know it is more like a day or two of continous rain and wind. At least in Charlotte. On the coast it was more dramatic. Here it was more like these rainy days when I feel like all I want to do is sleep.




západy slunce jsou v Charlotte často hezky kýčovité
sunsets are very pretty very often in Charlotte

Tak to by bylo. Mám v hlavě milión dalších věcí, o kterých bych se chtěla s vámi podělit, nicméně už teď se cítím provinile, jak je to zase dlouhý příspěvek! Celkově si to tu užívám, všechno burákové máslo, hodné lidi, pocení se společně s triatlonovými souputníky, všechny cookies s čokoládovými kousky... Je to tu o tolik jiné než v Česku a obecně v Evropě. Začala jsem se cítit (kromě Češky) i jako Evropanka, protože... plno věcí je odlišných i jen kontinent od kontinentu.

Chybí mi můj starý, krásný kontinent se všemi lidmi a jídlem a zvyky, ale ve stejnou chvíli jsem nesmírně šťastná, že můžu být tady.
Brzy se zase ozvu!
Přeji krásný podzim
Terka

So that's about it. I have like thousand more things to write abour but I already feel guilty about how long the post is again. Anyway. I really enjoy the time here. all the peanut butter, all the nice people, all the sweating with teammates. all chocolate chip cookies... It is so different from Czech Republic and Europe in general. I definitely started feeling (besides feeling as Czech) as European as well, because... things are just different from continent to continent I guess.

I miss my old beautiful continent with all the people and stuff but at the same point I am endlessly happy to be here.
I will post something soon again!
Wish you beautiful fall
Terka

Žádné komentáře:

Okomentovat